top of page

מה זה מערכת DLB ואיך היא קשורה לעמדת טעינה ביתית?

כלי רכב חשמליים הם כלי תחבורה חדשנים וידידותיים לסביבה שצוברים פופולריות רבה בשנים האחרונות. בניגוד לכלי רכב מסורתיים המסתמכים על מנועי בעירה פנימית, כלי רכב חשמליים מונעים על ידי חשמל המאוחסן בסוללות נטענות. פעולה זו נעשית בעזרת עמדות הטענה. עם עמדות הטענה ישנם מוצרים משלימים שכדאי שתדעו עליהם.


מהי מערכת DLB?

די. אל. בי הם ראשי תיבות של Demand Load Balancing syste, הכוונה למאזן עומסים דינמי במטען עבור רכב חשמלי. זוהי טכנולוגיה המסייעת להפיץ ולנהל את עומס החשמל בבית או בבניין.

הוא מאפשר הקצאה יעילה של חשמל למכשירים שונים, מניעת עומס יתר ומיטוב השימוש באנרגיה

כשמדובר בעמדת טעינה ביתיות לרכבים חשמליים, מערכות DLB משחקות תפקיד חשוב. עמדות טעינה לרכב חשמלי דורשות כמות משמעותית של כוח חשמלי כדי לטעון את סוללת הרכב. ללא ניהול עומסים נכון, טעינה בו זמנית של מספר כלי רכב חשמליים או מכשירים אחרים בעלי צריכת חשמל גבוהה בבית עלולה להעמיס על מערכת החשמל.


כאן נכנסות לתמונה מערכות DLB, הם עוזרים לאזן את העומס החשמלי על ידי ניטור ובקרה של חלוקת החשמל בתוך הבית. על ידי ניהול חכם של צריכת האנרגיה, מערכות DLB מבטיחות שהטעינה של כלי רכה חשמליים ומכשירים אחרים לא תעלה על קיבולת החשמל הזמינה על מערכת החשמול. לדוגמה, אם יש מספר רכבים חשמליים שנטענים בבית, מערכת DLB עשויה לווסת את מהירות הטעינה של כל רכב כדי למנוע עומס יתר על מערכת החשמל.


בנוסף לאיזון עומסים, מערכות DLB מציעות לעתים קרובות תכונות כגון ניטור אנרגיה, מעקב אחר נתונים ותזמון חכם. פונקציות אלה מאפשרות לבעלי בתים לייעל את צריכת החשמל שלהם, לנטר את צריכת האנרגיה ולנצל את תעריפי הטעינה מחוץ לשיא עבור כלי הרכב החשמליים שלהם.


להתקנת מערכת DLB ולכל שאלה נוספת צרו אתנו קשר ונשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page