top of page

החלפת מאמת וממסר פחת בלוח החשמל - דברים שחשוב לדעת

ארון חשמל חייב להיות מתוחזק ולפעול בצורה תקינה ובטיחותית. חשוב לעשות כל כמה חודשים בדיקת תקינות לארון חשמל הנמצא בביתכם או בבית העסק ולוודא שהוא פועל כראוי ללא תקלות. שני הרכיבים החשובים הנמצאים בתוך ארון החשמל הם: מאמ"ת וממסר הפחת. חשוב מאוד ששני הרכיבים הללו יפעלו בצורה תקינה על מנת שהשימוש בחשמל יהיה בטוח ולא יהווה סכנה.

מאמ"ת וממסר פחת

מזה מאמ"ת?

מאמ"ת (מפסק אוטומטי מגנטי תרמי) - או במילים פשוטות ופחות מורכבות, פקק הנמצא בלוח החשמל. כל מאמ"ת אחראי על הולכת חשמל לאזור מסוים בבית. בכל לוח חשמל קיימים מספר מאמ"תים. כאשר המאמ"ת נמצא במצב "ON", מתקיימת זרימת חשמל בבית באזור שעליו המא"מת אחראי ולהיפך. תפקידו העיקרי של המאמ"ת הוא הגנה מקצרים חשמליים ועומס יתר. למעשה חשוב מאוד שהמאמ"תים בלוח החשמל יהיו תקינים ומתוחזקים מבחינה בטיחותית.

אם אתם חושבים שאחד הפקקים בלוח החשמל לא פועל כראוי, יש להחליף אותו באופן מידי, עבודה זאת יכולה להתבצע רק על ידי חשמלאי מוסמך.


איך ניתן לבדוק שהפקקים בלוח החשמל תקינים?

אם הפקק עושה קצרים באופן שיטתי, כנראה אחד הרכיבים בו תקול. תצטרכו לקרוא לחשמלאי מוסמך על מנת שיבצע בדיקת תקינות של כלל הפקקים הנמצאים בלוח החשמל. כדי לדעת מהו הפקק השייך לאזור מסוים בבית, תוכלו להוריד את כל הפקקים בלוח החשמל ולהרים אותם אחד אחד. אם בבדיקה הזאת יהיה פקק שקופץ וגורם לקצרים חשמליים, כנראה שהוא תקול ותצטרכו לתקנו בהקדם האפשרי.


למה צריך לתקן מתאמ"ת?

כמו כל מוצר כך גם מתאמ"ת יכול להתקלקל מהתיישנות ובלאי. במידה ואתם חושבים שבארון חשמל שלכם יש פקק תקול, התקשרו לחשמלאי מוסמך שיבצע בדיקה מקיפה ומקצועית עבורכם ויתקן את התקלה במהירות ובמקצועיות.


ממסר פחת ומדוע הוא חשוב?

ממסר הפחת בארון חשמל הוא רכיב בטיחותי שמטרתו היא הגנה מפני התחשמלות, כאשר הפחת מזהה זליגת חשמל, קצר חשמלי, או תקלה בחשמל שעלולה להוביל להתחשמלות, הוא "קופץ" (למעשה נכבה) ופותח את הזרם החשמלי והולכת החשמל נפסקת.


מתי צריך להחליף את ממסר הפחת?

בשל החשיבות הרבה של ממסר הפחת כ"מגן חשמל", מומלץ ואף רצוי לבדוק את תקינותו כל כמה חודשים. אם גיליתם שהפחת שלכם לא תקין, קראו לחשמלאי מוסמך שיחליף את הפחת בלוח החשמל לפח"ת חדש ותקין.


בצעו בדיקת תקינות של ממסר הפחת לפני הזמנת חשמלאי מוסמך

איך תוכלו לבצע בדיקת תקינות של ממסר הפחת בלוח החשמל בעצמכם? ליד ממסר הפחת נמצא כפתור עליו כתובה האות "T", לחצו עליה, אם החשמל קופץ הפחת תקין.


לסיכום, חשוב לבדוק ולוודא מעת לעת שלוח החשמל וכלל מרכיביו פועלים כראוי, אם אתם חושבים או שיש לכם ספק שאחד הרכיבים בלוח החשמל לא פועל כראוי, הזמינו חשמלי מוסמך על מנת לתקן זאת. חשמל הוא לא משחק ילדים וחשוב מאוד להשתמש בחשמל בצורה הבטיחותית ביותר.


צריכים עזרה עם תיקון ממסר פחת או פקק מתאמ"ת בלוח החשמל ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page