top of page

החלפת ארון חשמל: כיצד היא מתבצעת ומה חשוב לדעת?

בכל בניין קיימים ארונות חשמל, אשר זקוקים לתחזוקה שוטפת.

ארון חשמל הוא ארון המרכז את קווי החשמל של הבית, המפסקים, מונה החשמל, ועוד. ארונות החשמל נוטים להתיישן עם השנים ולכן חשוב להחליף אותם במצבים מסוימים, על מנת לשמור על בטיחות ואסתטיות.



כיצד בוחרים ארון חשמל חדש, ועל מה חשוב לשים דגש?

הדבר החשוב ביותר בבחירת ארון חשמל הוא החומר שממנו עשויות דלתות הארון. ארונות החשמל עשויים מחומרים רבים, לרבות מתכת, עץ, ולעתים ופלסטיק. כיום - המתכת נחשבת לחומר המוביל בשוק. המתכת היא חומר מבודד ולכן היא שומרת על שקט באזור המגורים, ובנוסף היא חומר עמיד מאוד ולכן היא מסוגלת לעמוד בעומס הרב של תכולת הארון. מבחינת בטיחות מתכת עדיפה על ארונות עץ, כיוון שארונות עץ עלולות להתלקח בקלות מהניצוץ הקל ביותר, ולעומת זאת המתכת יכולה למנוע שריפות ואף להציל חיים.

כיצד מתבצעת ההחלפה של ארונות החשמל?

לרוב, ההחלטה על החלפת ארון חשמל מתבצעת על ידי שיתוף פעולה בין כלל הדיירים. ברגע שהם מחליטים על שיפוץ, השלב הראשון הוא ייעוץ עם חשמלאי מוסמך. החשמלאי יבדוק את מצב הארון הישן ויכוון את הדיירים לסוג הארון החדש מבחינת מידות, החומר, כלל הגורמים. כאשר מחליפים את הדלתות של ארון החשמל – ניתן לעשות זאת ללא חשמלאי במידה ויודעים את שלבי העבודה, אך מומלץ לפנות לחשמלאי בכל מצב כאשר עובדים בסביבת חשמל. במידה והחלפת הארון היא מלאה, אך ורק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע את העבודה.

 

צריכים עזרה בהחלפת ארון חשמל באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!


Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page