top of page

איך לחסוך בצריכת חשמל? המדריך המלא שיעזור לכם להפחית את חשבון החשמל

העליה ברמת החיים הביאה איתה לעליה משמעותית בצריכת החשמל הביתית. טלוויזיה, מזגן, תנור, כיריים אינדוקציה, אורות ועוד שלל מכשירי חשמל פועלים בדרך כלל יחד ומגבירים את צריכת החשמל החודשית. בשנים האחרונות הייתה גם עליה במחירי החשמל, כך שבתום התקופה אתם מקבלים חשבון חשמל גבוה ולא מבינים למה?

קבלו ממני 10 טיפים שיעזרו לכם לחסוך בצריכת החשמל הביתית, חסכון בצריכת חשמל גם מסייע להתחממות הגלובלית וגם יחסוך לכם הרבה כסף.

איך לחסוך בצריכת החשמל הביתית

צרכני חשמל קטנים וצרכני חשמל גדולים

כל מכשיר חשמל צורך כמות שונה של חשמל. קודם כל חשוב שתכירו אילו מכשירי חשמל נחשבים לצרכנים "גדולים" (צורכים כמות גדולה של חשמל) ואילו מכשירי חשמל נחשבים לצרכנים "קטנים" (צורכים כמות קטנה של חשמל).


צרכנים קטנים

צרכנים קטנים הם מכשירי חשמל הצורכים כמות קטנה יחסית של חשמל כגון:

תאורה, מאווררים, מקרר, מחשב נייד, טלוויזיה ועוד.


צרכנים גדולים

צרכנים גדולים הם מכשירי חשמל הצורכים כמות גדולה יחסית של חשמל כגון:

מייבש כביסה, דוד חשמלי, כיריים חשמליים, מזגן ועוד.


*טיפ מספר 1: "אם לא משתמשים מכבים"

עשו לעצמכם ולילדכם חוק, אם אתם לא משתמשים במכשיר חשמל, כבו אותו.


*טיפ מספר 2: כבו אורות מיותרים בבית

אמנם תאורה נחשבת כצרכן קטן, אך אור דולק עדיין צורך חשמל ומעלה את צריכת החשמל הביתית ובתום תקופה גם את עלות החשמל. כבו את האור לפני שאתם יוצאים מהחדר או כאשר אתם יוצאים מהבית.


*טיפ מספר 3: הפעילו צרכני חשמל גדולים בשעות הערב

העלות של צריכת החשמל יורדת בשעות הערב. לכן אם אתם צריכים להשתמש בצרכנים גדולים כמו: מייבש כביסה, כיריים חשמליים או תנור, מומלץ שתפעילו אותם בשעות הערב, זה ישתלם לכם.


*טיפ מספר 4: התקינו נורות חסכוניות בחשמל

נורות לד צורכות פחות חשמל והן יותר יעילות בהשוואה לנורות הליבון. אמנם העלות של נורות לד גבוהה, אך לאורך זמן אין ספק שזה ייצא לכם משתלם.


*טיפ מספר 5: השתמשו במזגן בטמפ' של 25 מעלות וסגרו את החלונות

מזגן נחשב לצרכן חשמל גדול. לכן כדאי להשתמש בו ביעילות ובחוכמה. מזגן פועל באופן יותר יעיל כאשר החלונות בחדר סגורים. ככל שתעלו את הטמפרטורה במזגן אפילו במעלה אחת זה יחסוך באופן משמעותי בצריכת החשמל החודשית.


*טיפ מספר 6: נקו את מסנני המזגן

מזגן מתוחזק פועל באופן יותר יעיל וצורך כמות יותר קטנה של חשמל. פעם בחצי שנה הוציאו את מסנני המזגן ונקו אותם.


*טיפ מספר 7: התקינו טיימר בדוד

טיימר בדוד (בעיקר בימי החורף), הוא פתרון נהדר לצמצום צריכת החשמל הביתית. כך אתם גם יכולים לשלוט על הזמן בו תרצו שהדוד יעבוד וגם להימנע מצב של שכיחת דוד דולק הפועל לחינם.


*טיפ מספר 8: השתמשו במדיח רק כאשר הוא מלא

מדיח נחשב לצרכן גדול, לכן השתמשו בו רק כאשר הוא מלא ובשעות בהם האנרגיה יורדת (בערב, כמו שמצויין בטיפ מספר 3).


*טיפ מספר 9: השתמשו במייבש רק כאשר הוא מלא ורק בחורף

השתמשו במייבש כביסה רק כאשר הוא מלא ובשעות הערב בהם האנרגיה יורדת. בימי הקיץ נסו להקפיד לתלות כביסה בין אם זה בתוך או הבית ובין אם זה בחוץ.


טיפ מספר 10: החליפו את מכשירי החשמל הישנים

מכשירי חשמל ישנים כמו: מזגן, מייבש ותנור אפייה, עלולים לצרוך כמות חשמל גדולה כאשר הם מתיישנים. אם יש בביתכם מכשירי חשמל ישנים ההמלצה שלי היא להחליפם לחדשים, כך צריכת החשמל הביתית תרד ובטווח הרחוק זאת תיהיה עבורכם השקעה כספית שתחזור אליכם.


כאשר אתם חוסכים בחשמל אתם עוזרים לשמור על איכות הסביבה ומורידים באופן משמעותי את צריכת החשמל הביתית וכך כמובן גם את חשבון החשמל שלכם. זכרו להשתמש בצורה נכונה בצרכני חשמל גדולים כמו: תנור אפייה, מזגן או מייבש כביסה.


צריכים ייעוץ בנוגע לחשמל ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page