top of page

מאוורר תקרה לא פועל - מה ניתן לעשות?

מאווררי תקרה הם פתרון חסכוני וידידותי לסביבה לקירור חללים בביתנו. מאוורר תקרה מצנן את האוויר בחלל החדר על ידי פיזורו. למרות יעילותם של מאווררי תקרה לפעמים יש להם תקלות והם מפסיקים לפעול כראוי. תקלה במאוורר תקרה יכולה להיות דבר מעיק מאוד ויכולות להיות לזה מספר סיבות.


מאוורר התקרה מרעיש

מאווררי תקרה משמיעים מעט רעש בזמן ההפעלה, אבל אם שמתם לב שמאוור התקרה שלכם מרעיש מדי זאת כנראה תקלה. רעש חזק המגיע ממאוורר התקרה הוא סימן לחיבורים רופפים במאוורר. החלקים הרופפים נצמדים יחד כאשר המאוורר מסתובב ויוצרים רעש חזק. תקלה נוספת יכולה לקרות מבעיה בתושבת הכדורית שבמאוורר שאחראית על סיבוב הלהבים במאורר. תוכלו לנקות ולשמן אותם כדי לוודא שאין חיכוך, מה שמייצר את הרעש.


חשמל לא מגיע למאוור התקרה

אחת הסיבות שמאוור התקרה מפסיק לעבוד היא שלא הספיק להגיע זרם חשמלי למאוורר וכתוצאה מכך המאוורר הפסיק להסתובב. יכולות להיות מספר סיבות לכך שחשמל לא מגיע למאוורר , לדוגמא מפסק שהתקלקל או נתק באחד החוטים.


מנגנון הפעלת המאוורר תקול

להרבה מאווררי תקרה יש חוט הפעלה שפותח וסוגר את המאוורר וקובע את דרכת העוצמה של המאוורר. אחת הסיבות שמאוורר תקרה מפסיק לעבוד היא שמנגנון ההפעלה נהרס. זה יכול לקרות משחיקת הזמן או מכל סיבות מגוונות שלא תמיד תלויות בנו. כאשר מנגנון ההפעלה לא פועל, לא יגיע חשמל למנוע של המאוורר והתוצאה שהוא לא יסתובב.


תקלה בשלט של מאוורר התקרה

קיימים סוגים שונים של מאווררי תקרה שפועלים באמצעות שלט. בתוך המאוורר יש רכיב שמקבל "פקודה" (זרם חשמלי) מהשלט כאשר אנחנו רוצים להפעיל את המאוורר, לפעמים רכיב זה מתקלקל. כאשר הרכיב מתקלקל המאוורר לא מקבל זרם חשמלי ולכן מפסיק לעבוד. לעיתים כאשר הרכיב מתקלקל זה רק משפיע על תאורת המאוורר ולא על הפעלתו.


איך מתקנים את מאוורר התקרה?

מאוורר תקרה בשונה ממזגן הוא מוצר עמיד מאוד שמחזיק מעמד למשך שנים רבות. לעתים מאוורר תקרה מפסיק לעבוד כי הוא התקלקל. אם המאוורר ישן, ככל הנראה שהוא נהרס עם הבלאי של השנים. אם מדובר במאוורר תקרה חדש צריך לבדוק אם הוא תחת אחריות ולפנות לחברה שממנה קניתם את המאוורר.


כאשר מאוורר תקרה מפסיק לעבוד, אין צורך לרוץ ישר ולקנות אחד חדש במקומו, תוכלו להיעזר בחשמלאי מוסמך שיתקן את המאוורר במקצועיות ובמהירות.

הנכם מוזמנים להתקשר אלי ולקבל שיחת יעוץ חינם על תיקון מאוורר התקרה בביתכם בצורה מקצועית ואיכותית!

 

צריכים עזרה עם תיקון מאוורר תקרה באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page